Aleja Bielany Aplikacja Migam

Tłumacz MIGAM

Odnalezienie odpowiedniego rozmiaru ubrania, kontakt z kasjerem czy zamówienie kawy – to na pozór trywialne czynności, które dla osoby głuchej mogą okazać się ogromnym wyzwaniem.

 

W trosce o komfort wszystkich klientów, Aleja Bielany jako pierwsze centrum handlowe we Wrocławiu i regionie wprowadziła usługę tłumacza języka migowego – MIGAM. Dzięki niej osoby głuche będą mogły uzyskać informacje i odpowiedzi na pytania dotyczące centrum oraz oferty wszystkich sklepów i punktów usługowych.


Jak skorzystać z udogodnienia?

Jest kilka możliwości:

  1. INDYWIDUALNIE – aplikacja mobilna MIGAM pomoże w kontakcie z pracownikiem dowolnego sklepu lub punktu w Alei Bielany podczas zakupów.
    Wystarczy pobrać aplikację mobilną MIGAM za pośrednictwem strony www.migam.org. Po uruchomieniu aplikacji z listy „Przyjazny kontakt”, należy wybrać Aleję Bielany, nacisnąć kamerę i połączyć się z tłumaczem, który na bieżąco przekaże pytanie pracownikowi danego lokalu.
  2. W PUNKCIE INFO - wystarczy udać się do Punktu Informacyjnego, który znajduje się na poziomie 0 Alei Bielany, i na dostępnym tablecie wybrać symbol języka migowego, a następnie kliknąć przycisk „Zgoda – Połącz z tłumaczem”. Tłumacz przekaże pytanie pracownikowi Punktu Informacyjnego.
  3. ZA POMOCĄ STRONY WWW - na niniejszej podstronie www lub w zakładce O NAS/Kontakt należy wybrać symbol języka migowego, a następnie kliknąć przycisk „Zgoda – połącz z tłumaczem”. 

Usługa tłumacza dostępna jest od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 20.00 oraz w soboty od 9.00 do 17.00. 

POZNAJMY SIĘ BLIŻEJ - FAKTY NA TEMAT OSÓB GŁUCHYCH

  • Osoby głuche stanowią 2% populacji świata - to ponad 70 milionów ludzi.
  • Polski Język Migowy różni się od języka mówionego, posiada własną odmienną strukturę gramatyczną. 
  • Nie wszyscy niesłyszący potrafią czytać z ruchu warg. Jeśli wiemy, że nasz rozmówca posiada tę umiejętność, zwracajmy uwagę, aby być cały czas odwróconym do niego przodem i wypowiadać wyraźnie poszczególne słowa. 
  • Głośne mówienie do osoby niesłyszącej nie poprawia jakości odbioru przez nią mowy. Niektóre uszkodzenia słuchu polegają na deformacji odbieranych wrażeń słuchowych, dlatego podczas rozmowy starajmy się po prostu mówić wolno, spokojnie i wyraźnie.
  • Głusi stanowią odrębną grupę kulturową, posiadającą własny język, historię, system wartości i znaczeń. W tym kontekście można porównać ich np. do polskich grup etnicznych, takich jak Łemkowie czy Ślązacy. 
  • Wśród osób głuchych tylko 2-4% stanowią osoby całkowicie niesłyszące. Większość, pomimo tego, że nie słyszy mowy innych, odbiera głośne dźwięki, jak np. odgłos wiertarki czy pracującego silnika.